„Jesteśmy polską firmą i to naturalne, że postanowiliśmy działać. Grupa Polsat i Fundacja Polsat już niemal 30 lat angażują się w działania pomocowe, podczas których na wsparcie dla społeczeństwa przekazaliśmy już kilkaset milionów złotych. W czasie epidemii zaangażowanie było szczególnie potrzebne, na działania w różnych obszarach przeznaczyliśmy ponad 30 mln złotych. Działaliśmy ramię w ramię z milionami ludzi, którzy poświęcali swój czas i środki na wsparcie dla służby zdrowia. Wypełniamy w ten sposób swoją misję społeczną. Chciałbym też zaapelować do wszystkich, abyśmy pamiętali, że również po pandemii wiele osób, dzieci czy szpitali będzie wymagało wsparcia” – powiedział Zygmunt Solorz.
20 nowoczesnych respiratorów o wartości niemal 3 mln złotych to dar od Plusa i Fundacji Polsat. Obecnie są one dostarczane do szpitali w całej Polsce.
***
Swoimi dotychczasowymi działaniami Grupa Polsat objęła obszary zdrowia i bezpieczeństwa, wsparcia dla dzieci i młodzieży, pomocy seniorom oraz edukacji i informacji. Najważniejsze działania to: zakup 200 tys. testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną, zakupy sprzętu medycznego, specjalny blok reklamowy w Polsacie, a także przekazanie 2200 tabletów dzieciom wykluczonym cyfrowo.
Wśród pozostałych działań były m.in.: akcje SMS-owe, posiłki dla szpitali, paczki dla dzieci w szpitalach od pracowników Polsat Media Biuro Reklamy, kampania społeczna o wsparciu dla seniorów, a także np. 3000 żonkili dla Fundacji Wolne Miejsce na rzecz akcji „Śniadanie Wielkanocne dla Samotnych”.
Funkcję edukacyjną i informacyjną pełniły kanał informacyjny Polsat News oraz Wydarzenia, emitowane kilka razy dziennie na antenie głównej Polsatu, portal internetowy polsatnews.pl oraz aplikacja mobilna Polsat News.
***
5 mln złotych na zakup środków ochrony osobistej
Fundacja przeznaczyła ponad 5 mln złotych na pomoc w walce koronawirusem. Do lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych będących na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem dotarły środki zakupione przez Fundację Polsat, m.in. trzywarstwowe maseczki chirurgiczne, maski P2 oraz P3, rękawiczki ochronne, przyłbice twarde oraz płyn do dezynfekcji powierzchni, a także złożone kombinezony, gogle medyczne, maski chirurgiczne, maski KN 95 P2.
Specjalny blok reklamowy
Fundacja brała również udział w akcji specjalnego bloku specjalnego bloku reklamowego „Reklama na Ratunek – Razem w walce z koronawirusem”, emitowanego 2 kwietnia w Polsacie. Udało zebrać się na wsparcie służb medycznych ponad 3 miliony złotych – 2,5 mln złotych od reklamodawców, a pozostałe ponad pół miliona złotych od Telewizji Polsat).
Nasi widzowie i reklamodawcy nieraz udowodnili, że gdy chodzi o pomoc, zawsze można na nich liczyć. Dziękujemy wszystkim, którzy wsparli akcję „Reklama na ratunek” i przyczynili się do jej ogromnego sukcesu. Lekarze, pielęgniarki, wszyscy pracownicy służb medycznych są naszymi superbohaterami. Teraz będziemy mogli przekazać im kolejne cenne wsparcie. Jeszcze raz bardzo dziękujemy widzom i reklamodawcom za zaangażowanie – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat.
Wsparcie dla potrzebujących dzieci
Grupa Polsat przekazała 2200 tabletów z dostępem do Internetu w ramach akcji #zostańwdomu i wsparcia edukacji dzieci zagrożonych wykluczeniem cyfrowym. Fundacja wzięła udział w przekazaniu przez Grupę Polsat – sieć Plus i Cyfrowy Polsat - 2200 tabletów dla ponad 400 domów dziecka.
Chcemy ułatwić tym rodzinom i dzieciom funkcjonowanie w nowej rzeczywistości i zapewnić zdalny dostęp do wiedzy, kolegów i najbliższych. Mam nadzieję, że nasze wsparcie choć odrobinę w tym pomoże, sprawi, że kontakt ze szkołą będzie łatwiejszy, odrabianie lekcji sprawniejsze i przyjemniejsze, a czas wolny zostanie urozmaicony – powiedziała Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Fundacji POLSAT.
***
#CzytamyDlaDzieci
Bajki od zawsze towarzyszą dzieciom i za każdym razem rozbudzają ich wyobraźnię. W tym trudnym czasie ze względów bezpieczeństwa dzieci pozostają w domach ze swoimi rodzicami. Jest jednak duże grono małych pacjentów, którzy pozostają w szpitalach, z dala od swoich bliskich. Specjalne dla nich Fundacja Polsat wystartowała z akcją #CzytamyDlaDzieci.
Codziennie o godzinie 20:00 na oficjalnym profilu Fundacji Polsat na Instagramie swoje ulubione bajki będą czytać wyjątkowi artyści – aktorzy, wokaliści, dziennikarze czy twórcy kabaretowi. Wśród nich m.in. Maciej Orłoś, Ewa Wachowicz, Barbara Kurdej-Szatan, Stefano Terazzino, Robert Motyka z kabaretu „Paranienormalni” czy Natalia Nykiel. Wszystkie nagrania są w całości dostępne po premierze na Instagramie Fundacji Polsat.